2 january 2012- seorang student hampir menjadi gila gara-gara tidak bersedia untuk menghadapi peperiksaan akhir. dikhabarkan, student itu telah mengupdate status beliau setiap saat. adakah ianya benar? mari kita selidik.
mungkin ada benarnya berita yang dikhabarkan. ini adalah satu tabiat yang tidak baik dan boleh mencederakan pelajar lain kerana pelajar lain akan turut merasa tekanannya. oleh itu, nasihat kepada semua pelajar, "HADAPILAH PEPERIKSAAN DENGAN SABAR. BERSEDIA ATAS SEGALA KEMUNGKINAN.CHILL LA DUDE". sekian berita hari ini..
dilaporkan oleh: wawa candies
Showing posts with label story molly~. Show all posts
Showing posts with label story molly~. Show all posts
03 January 2012
23 November 2011
like to kill
yo!! yo friends!! cane progress u all minggu nie? ape yg kowang buat spnjg minggu nie and mggu depan?? lets check mine! lets start from sunday!!
20/11- Seminar Kemahiran Insaniah
21/11- Test Mandarin Language
22/11- Submission of Draft Foreign Direct Investment
23/11- Kuiz Quantitative Business Analysis
24/11- Submission of Public Speaking Outline (BEL)
- Seminar Personal Finance
29/11- Submission of Mandarin Language Script for Video (MEGA PROJECT)
- Submission of Personal Finance (Past Year)
30/11- Submission of International Business Finance (Past Year)
30/11- Submission of International Business Finance (Past Year)
02/12- Submission of Introduction to Business (Free Trade Area US vs MSIA)
To Mohd Shamee bin Mohd Salehuddin, thanx support me although u pown penat. Tak penah u biakan I lemah sorang2 without any support or help. 1 more thing, thanx ajar I QMT(Decision Tree) taw. Bole gak I jwb kuiz 2 dengan mudah sket. Klau u tak ajar, I mmg ttaw lgsung. Thanx syg. U la kwn I sampai bebile. Thanx to Wahee and Shasha gak. Klau tde kowang, tde sape nak guide kte and teman kite tym kat umah. Tade sape nak lynkan ketensionan kte nih. Wahee, thanx bg pinjam OPET buat ilang tension. heheee.. Sayang kowang!! syg sesangat!!
xxchocxx
22 November 2011
greatest memory ever
today???
22 novemberr 2011..
guess what??
5 years..! unexpected!it has been 5 years i know someone that successfully take my heart since i was 16..he is the one and only boy that successfully take my heart.a boys with no feelings, no attraction and have nothing special but so perfect and special to me. today is the most important time in my life that i'm waiting since i was 16..i'm waiting for the 5 years.erm.. although we are not together within this 5 years, i'm glad to have him as my friend during that time.and thankful god, we are still friend till now
really want this(this week):
+ 'MAGNUM' (mkn with my beloved)
+ ribena strawberry
+ NYAM-NYAM (mknn knk2 yg salu wa mkn dlu)
+ Shushi King Kong.. eheeee..
+ mkn snek tepi laut ( dengan dye)
+ playing at playground with him (mne na cr?)
* i want all of that to be his treat
is it to much?? erm.. that are only things that i want that can make me happy. whether i'm happy or not is depend to him. only him.. <3
xxchocxx
21 November 2011
lamenye tak jumpe..
hye kwn2.. lmenye tak jumpe.. so, bertemu kite kembali di dalam blog yg teruk ni.. hiks!!
now, wa kembali dengan diri wa yg baru.. with full of feelings and expression.
with thousand tears and smile.
with many change of life.
so, accept the new me ok..! hehehe.. love you all!
i'm a bit busy now, so i will update soon.
i'm not going to leave my blog lonely..
syg dye..
![]() |
| huhuuu.. hye kwn2.. new me.. dah gmuk.. hiks! |
xxchocxx
23 May 2011
....
TAK TERKATA..
TUP TAP TUP TAP!!
UWAAAAA...
KENAPE??
NTAH LA...
OI!!
KENAPE??
NTAH LAAAA..
DAH LA..
JGN LAYANKAN SANGAT!!
BUAT BODOH JE!!
UWAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
NAPE WA BEGITU BODOH???????
ERM...
PATUT KE WA??
PATUT KE??
AISH!!!
APE2 AJE..
WHAT GOES AROUND, COMES AROUND..(exactly)
WA NAK BAWA DIRI(takde sape ksah pown la wa.aish!! tayah nak ckp la)..
HIHIIII..
WA GILE SEBB ANDA..
ANDA BOLEH BUAT PAPE TOK DIE, TAPI BUKAN WA..
BETOL TAK KAWAN2??
(aish!! dah la wa! baek ko tido! ingat!! orang cakap, "single is better")
OIT!! APE PLAK!! SINGLE TU BORING LAAA! HAIYAAAA!!
EH! SORRY2! ADUI! TERPAKSE SAY SORRY LAGI.. SORRY YEA READERS. TERPAKSE BACE ENTRY BODOH CAMNI. KALAU TANAK BACE, TAYAH BACE. WA TA KISAH PON.PAPAIX!! SYG SUME ORG!!
XXCHOCXX
lalala~
malam yang indah.(tak la indah sangat)..
lalalaaa..
ape yang sedang dibuat??
uhuhuuu..
cop!!
pk2..lala lalala~
haaa..
tengah tengok muvie.
eermm.
should i??
should i go stret to da point??
uwaaaaa..
feel like crying!!!!
eh! npe plak?
gle ea?
hihiii.
takdela..
juz feel like crying.
kawan2, betol tak??
"ORANG AKAN BUAT APE2 JE SEBAB DIE TAW KITE TETAP DIRI KITE WALAU APEPOWN YANG DIE BUAT?"
erm..
cop2..
sudah sangat merepek..
sori yea kawan2..
tingtong sekejap!
hihiii..
papaix!!
na smbung nangis!
eh tak!
nak sambung tengok muvie..
aiyoyooo..
watpela nak nangis..
HIDUP KENE HAPPY!!!!!!!
hooorayyyy!!!
sudah lah! jangan ngarut lagi!
cukuplah!
entry pendek yang agak panjang dari wa..
uhuhu..
papaix! sorry!!
hiks!
P/S: Jangan terlalu berharap pada sesuatu yang tak patut diharap!
kelak akan menyiksa hidup kita sendiri..
sayangi orang yang anda cintai dengan sebaiknya..<3
xxchocxx
15 May 2011
such a T___T
Ouch!! Such a #$%^^%$#$ minutes! Nape nie? Npe? Why? Shenme? Ogenkidesuka? Ashiteeru(tde kaitan). Adui! Dah knape dgn diri wa nih! Erm. Actually, I’m still thinking about the past incident. But now, I’m not going to talk about it anymore.
Ehem2. Wa nak membebel something about what I see and what I feel. Hope it not annoy you yea..
1st: pernah tak kite terfikir perasaan orang bile die tgur kite, tapi kite wat dunnoe ngan die?
Haaa.. wa nak story cket la. Adelah sorang mmbe wa ni, a gurl(cute jugak la bg wa). Die br meet 1 guy(actually classmate dy dulu kot). He said that he adore this girl. Because of that,he always contact her till she feel bored and feel like to tikam that guy in his back.. hahahaa.. (2 yg die ckp la). Menurut mangsa, dat guy call die banyak kali. Layan die terbaik la bak kate orang Malaya. Sangat baek sehinggakan 1 day…, tup tap tup tap, girl ni pown layankan si boy ni. Akhirnya, dengan kecairan seperti kuprum dipanaskan dengan suhu yang tinggi, si boy ni Berjaya memikat hati si girl. Maklumlah, dengan ayat manis si lelaki durjana, mana2 pompuan pown terpikat(mb sbb simpati jugak).
Nak dijadikan cerita, from day to day, boy tu mula berubah sikap(haaa..prangai sebenar dah kluar la tuh!). he become a “kejam” boy. He make mmbe I cam sampah. He did many thing yang buatkan mmbe wa teruja(actually bkn teruja..SAKIT HATILA..eee). ha.. back to the point, bile mmbe wa terjumpe and tgur dy, dy berlalu pergi bak daun yang ditiup angin dengan kelajuan 10km/h. hahaa.. wut the freak la lelaki camni! Takpe babe! Nanti wa tlg awk k. kite balas dendam. Hahahaa(reti ke wa balas dendam?).
2nd: Bile you say something (confession) to someone, he/she just ignore it. Ape pasaan anda ya???
Haaa.. ni lagi satu. Wa memang sangat tak puas hati. A punyelah beria cakap something ngan B. yang si B ni boleh wat dunnoe jek cam takde pasaan(cam biskut kering pown ade). Hahaha.. bodohnya manusia sebegini. Takde hati and pasaan ke wei? At least, kalau tak suke pown, just say something okay!! Kesianla kat orang yang bertungkus lumus(sampai tak makan tak tidur)menyediakan text untuk bercakap ngan anda. Pastu anda boleh wat die gitu jek. Aish! Sungguh tidak berperikemanusiaan kamu nih! Haaa..
1 more thing(yg wa tgk la), si A naik mcm2 post yg ditujukan pada B di Myspace(haha..kuno cket), tapi si B dengan baik budi bicaranya membiarkan saja tanpa sebarang reaction. Haish! Butakah? Tulikah? Laparkah? Dahagakah? Haaa. Maybe anda dahagakan sejirus air baldi. Atau anta laparkan sebiji penumbuk sebesar orange(kcik la plak). Fuhh! Wa boleh hadiahkan anda ape yang anda inginkan tu. Huhuu. Woi si celik IT! If dah Nampak something yang di post untuk kamu tu, give a reaction ok! Sign that u get it. Waduh2! Susah banget jika ada rame orang bego seperti ini didunia. Bias aja semua terbunuh gara2 dibunuh(haha.bodoh!).
Fuhhh!! End of this story.. 2 je? Hihii.. 2 je yg mampu ditulis.. dapat enggak?? bisanya dapat la ya. kamu kan orang pandai banget!! ngee~
![]() |
| motif: hahaha.. takde motif. comel.. eh bukan! rindu kamu banget lho!!! hihii.. syg awk la yunk.. alamak!! tercakap la! waduh2! gawat nih! |
xxchoocxx
14 May 2011
cut the crap! where's your promise??
Oh damn!!!! Nape?? Why???? Ouch!!! I feel hurt!! Really hurt!! Dah cam jantung kene bom la!! Wa memang betol2 tak sangke la, he will do this to me.. nape??? Wa tak cukup layak ke nak dapatkan hidup wa sendiri??? Tak layak nak dapatkan experience from other sources apart from my own mom?? Arghhh!!!!!!!!!!!!!! I feel bad!! So bad!! To0 bad!!!
| i need some space laaaa~ |
Where is your promise?? Hello!! I’m not 12 years old girl!! I’m 21 okay!!! Please!!!! Give me some space!! I need my own space! I need to continue my life!! I need to be independence!!! Sampai bile wa nak nerharap kat parents wa?? So please, give me some space and trust to continue my life working! I need to gain experience working with others! Not only from my mom! Not only by working on my mom business!!
Eee!!! Kan dah janji!! Dah janji banyak kali! I can work after I finish my study. Dulu, lepas SPM,k.yong nak keje ibu tak bagi. Ibu cakap tak patut keje lagi. Sekarang dah besar la. Dah 21 dah.. but, why?? Why I can’t do what I want? Dulu ibu tak bagi. And now, ayah banyak cakap. Ayah tak patut cakap k.yong camtu. Ayah fikirla sikit, anak ayah ni belom ada experience keje kat memane lgsung lagi. Camne k.yong nak cari serious job? Ayah cakap, setakat keje kat tempat2 camtu, baek tak payah. Bek jadi cashier ibu je. Adui!! Apelaa.. eeeeeeeee.. seriously I feel bad!
![]() | ||
| ops! i'm crying like this! serious buruk!! uwaaaa.. i'm crying!! | uwaaaa.. |
I’m so sorry coz tinggikan suara. Bukan sebab ada niat nak melawan, tapi seriously I feel bad. Rase cam tertekan sangat. Jangan ingat selama ni k.yong diam k.yong takde perasaan. Kyong pown taw memberontak. Selama ni memang tak tunjuk pown. Tapi hati nie memberontak sangat2! Ayah, can you trust me to be independence.? Ayah nak k.yong cari keje serious walhal k.yong belom pegang sijil diploma pon lagi. Bukan k.yong takde usaha cari. Dah apply dah pon. Just you don’t know that.
Ayah.. I don’t think I’m ready for serious job! I’m lack of confident! I have low confident level. I don’t even feel comfortable to go for any interview. I’m scared. I’m not confident at all. All I need is to boost my confident level! Oh no! oh God!! Please help me! I really need guidance from You!! I need you!! To Ayah, please give me some space. I know my dad.. you not like this. You are the most understanding father before. Please don’t treat me like this.
p/s: I love my mom, dad and all my family.. Sorry for all my mistakes. Please.. Treat me as 21 years old girl. Not 12 years old girl. Give me space. Don’t be afraid if I’m going far from you to gain experience. One day, I’ll be going too.
xxchocxx
Subscribe to:
Posts (Atom)




